اين آزادراه به طول 225 كيلومتر و 4 خطه (رفت و برگشت) داراي 584 دستگاه پل (جمعاً به طول 4052 متر) و 2 دستگاه گالري (جمعاً به طول 1372 متر) مي باشد و در مهندسي ارزش انجام شده 5 تونل پيشنهادي حذف گرديده است. اين آزادراه مسافت بين اصفهان و شيراز را به ميزان حدود 122 كيلومتر نسبت به مسير موجود كاهش داده است.
در اجراي مفاد اين قرارداد م سئوليت انجام مطالعات و خدمات مو ضوع قرارداد بعهده مهند سين مشاور پارس و كنترل هاي مهندسي مسير به مهندسين مشاور مترا، پل ها به مهندسين مشاور كرانه به كرانه پارس، تونل ها به مهندسين مشاور فراشار آسيا، مطالعات ژئو تكنيك طرح به مهندسان مشاور زميران و خدمات مهندسي مكانيك خاک و مطالعات ارزيابي زيست محيطي به مهند سين م شاور آماي شگران زي ست محيطي آريا واگذار گرديد. به علاوه از سوي كارفرما مهند سين م شاور فراديد بعنوان دستگاه نظارت بخش اول آزادراه (قطعات 1 و 2 و 3) و مهندسين مشاور پل رود بعنوان دستگاه نظارت بخش دوم آزادراه (قطعات 4 و 5 و 6 و 7) انتخاب گرديد.